1403-06-13 12:09
96
0
91276
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان:

۲۷ هکتار مراتع علی‌آبادکتول در آتش سوخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به آتش‌سوزی بخشی از مراتع علی‌آبادکتول گفت: حریق نزدیک به ۲۷ هکتار از مراتع این منطقه را نابود کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، حمید سلامتی اظهار کرد: آتش‌سوزی چند روز گذشته منطقه سخت‌گذر «حاجی لنگ» در «سیاه‌مرزکوه دهنه محمدآباد» علی‌آبادکتول، نزدیک به ۲۷ هکتار از مراتع و عرصه‌های طبیعی این منطقه را نابود کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: علت این آتش‌سوزی به سبب سخت‌گذر بودن منطقه و نبود تردد انسانی هنوز مشخص نیست ولی وزش باد، افزایش دما و وجود پوشش گیاهی در گسترش آن تاثیر به سزایی داشت.

وی ادامه داد: برای خاموش‌کردن آتش مراتع علی‌آبادکتول از ۱۲۰ نیروی منابع طبیعی و مردم بومی منطقه با بهره‌گیری از چرخبال برای انتقال آن‌ها و انجام ۴ سورتی پرواز در عصر یکشنبه و صبح دوشنبه، استفاده شده است.

سلامتی بیان کرد: گروهی ۱۰ نفره تا صبح امروز (سه‌شنبه) در محل آتش‌سوزی برای اطمینان از شعله‌ور نشدن دوباره آتش حضور دارند.

وی از مردم خواست با توجه به افزایش دما از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی و مرتعی پرهیز کنند و در صورت نیاز به روشن کردن، پیش از ترک محل از خاموش بودن آن مطمئن شوند تا با کوچک‌ترین وزش باد آتش زیر خاکستر شعله نگیرد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.